Doaku untuk anakku


" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Saturday, March 9, 2013

Ke Sipitang

Tadi ke Sipitang ngan Makcik Bariah n Pakcik Durahman yang 1st time datang ke Limbang...Bawak derang jalan2x Limbang n terus ke Lawas n Sipitang, Sabah..... seronok gak, buat pengubat hati perasan yang sunyi nih... Makan2x satay n Bakso..kenyang weh... pergi tghari balik malam...release tension gak walaupun agak letih melayan kerenah anak2x yang x duduk diam sepanjang perjalanan. Tak de pe pun di beli tapi balik bawa ikan n sate haha.
Sebelum balik ke Limbang kami singgahla jap kat Masjid Sipitang tuk Solat Asar.. Semua orang dah masuk kereta.. tinggallah Pakcik aku...1 min 2 min 3 min belum gak ada.. selalunya dia dulu yang sampai.. kami pun tertanya tanya manalah pakcik ni pergi... takkan sesat kot... masing masing buat kesimpulan sendiri.. rupanya kesimpulan aku yang betul... pergi ik ik. Hehe....Anak aku yang gelisah menunggu tanya atuknya tuh:
" Lamanya nek, pergi mana?"
" Pergi tandasla..."
"Nenek ni ALASAN!!!"
Wah wah.. terkejut aku ...neneknya ketawa terbahak bahak. aku x pernah ajar pun cakap macamtuh.. baru aku terperasan tu dialog yang upin ipin selalu sebut... kuat sungguh pengaruh kartun nih ek?

No comments:

Post a Comment